torsdag 18 juni 2009

Man ska ha husvagn...

Fredag 19/6 kl. 03.49

Imorgon, eller fel fel fel, idag menar jag, ska vi göra campingpremiär på egen hand... Vi knogar ju och följer i husvagnen med mor och far, men nu är det vi själva som ska vara hus(-vagns)herre... Har lånat siv och håkans vagn... Är grymt laddad för det... Vi är totalt 9 husvagnar som skall till borgarudden (eller nu var det ett fel igen, alla andra är nog redan där, så tekniskt sett är det väl bara vi och britta och daniel som skall vara våra sovvänner som SKALL dit)... Jag måste bara åka hem från jobbet först och sova någon timme och packa maten så bär det iväg....

Nåväl, vi har inte ens hunnit fara iväg innan det blev som jag befarade; att vi skulle bli sugna på att köpa en (ett!?) egen husvagn... Hade inte varit dumt, känner ju som många glada husvagnsägare också..... Emil var förbi en stund idag när jag satt och kollade på blocket... Han sa att ha husvagn är ett ålderstecken, då är man typ 35 (oavsett biologisk ålder om jag tolkade det rätt....)... Så då är frågan, är man beredd att bli 13 år äldre bara i ett nafs!? =)Men känner ni någon som skall sälja ett äldre, fräscht husvagn till bra pris, hör av er, så lovar jag att tänka på saken! Eller om ni ramlar över något fynd på blocket... Men som sagt det måste ju matcha ekonomin till en lågavlönad och en student... Men so long, så har antons söta mormor lovat oss att det är bara att låna deras... De använder de så sällan..... =)

Nåväl kära vänner; trevlig midsommar på er!



1 kommentar:

  1. Husvagn är ju det bästa! Vi sover i vårat i helgen, även fast vi är i Bredsel och har det uppställt på gården :D

    SvaraRadera