onsdag 22 juli 2009

Snacka seriöst!

Onsdag 22/7 kl 23.00

När vi var på kreta för två år sedan träffade vi ett mycket trevligt par från arjeplog som vi "hookade up" med hela veckan... Genom hennes facebook fann jag för ett tag sedan hennes blogg och genom denna blogg fann jag deras hemsida för deras stundande bröllop som äger rum på Lördag(det verkar tyvärr ej gå att länka den i inlägget men adressen är: "http://madesign.nu/wedding/"). Mycket läckert och smart med tanke på att de kan meddela gästerna olika saker som de kan behöva veta via hemsidan.... Antons moster och hennes karl som gifte sig i början på juli hade också nyttjat cyberspace och skickat en liten animerad film med information om bröllopet, innan inbjudningskorten skickades ut som en liten "save the date"... Men hur som helst får man lite prestationsångest inför den dag man själv skall stå där.... Är det sådant som gäller nu!? Det är ju knappt att jag klarar av att blogga och hålla näsan ovanför vattenytan.... Är verkligen inget tekniskt geni, och det kan jag väl inte anklaga min i övrigt bättre hälft för heller.... Nåväl alla behöver ju inte göra så men det var ju riktigt coolt... Fick lite mindre ångest när jag erinrade mig om att Marcus som arjeplogskillen heter faktiskt driver ett företag för att designa hemsidor.... Då vore det ju kanske konstigare om han inte fixade en hemsida!? Haha...

Annars har jag vakat av imorse efter 5 nätter... Känns som att jag bott på jobbet, man hinner ju inte annat än jobba, sova och äta.... Nåväl idag försov jag mig, ställde klockan på 12.00, men snoozade en massa gånger och sedan tänkte jag ställa om klockan på ett, råkade ställa den på 01.00 istället för 13 och vips så vaknade jag 14.30 istället för 12. Hm, får se hur det går att sova inatt....

Idag vi middagsbordet satt jag och anton först och pratade om skogsmaskiner och exakt i detalj vad de haft för fel på skotaren idag, för att sedan glida över på ett annat ämne som ligger anton varmt om hjärtat: älgar. Vi satt och resonerade om vad som avgör hur många taggar en älg får, om antalet är konstant - att de får lika många igen när det tappat hornen och fått nya, när de fäller hornen och varför det är så prestigefyllt att skjuta en älg med många taggar.... Att sitta och diskutera sådant, det är kärlek det! =) Jag kan ju inegnting, men försöker åtminstone förstå lite...

Och ikväll har vi varit på bio med jonas och emil och sett Johan Falk - GSI.... Mycket trevligt, utom att jag satt och höll på att pissa på mig halva filmen, d.v.s under en timmas tid... :/ Filmen var ju förstås bra, och så gjorde vi ju en välgärning när vi rastade emil... Han har träningsuppehåll från styrketräningen nu under 2 veckor och är så rastlös så man nästan blir knäpp bara av att se eller höra han...

Nåväl nu ska jag surfa iväg och kolla lite grejer som ligger mig varmt om hjärtat (men som anton inte gärna diskuterar vid middagsbordet =)) inredning....

På tal om bröllop så ska vi för övrigt också på bröllop på lördag, inte på ovannämda utan på antons andra mosters bröllop, där vi för övrigt också skall vara värdpar... Sommarens tredje och sista bröllop....

Lev och må!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar