måndag 3 augusti 2009

Tillbaka till verkligheten....

Sitter och gruvar mig för veckans bravader, börjar om att jobba dagtid idag efter nästan två månaders nattarbete.... Hyffs skönt och jobba natt på sommaren och få vara ledig lite mer... När man jobbar heltid dag känns det ju inte som att man gör något annat än jobbar... Jobbade ganska intensivt under för några veckor sedan, så på sista tidne har jag haft det hyffs slappt.... Var schemaledig en vecka, sedan skulle jag jobba en singelnatt och sedan vara ledig en halv vecka igen fram till idag förutom extradygnet jag gjorde på ambulansen i fredags då, men jag gick ju och fick halsfluss, så då blev det ledigt onsdag natten iaf.... Så jag har som blivit bortskämd på sista tiden med ledighet... men nu går jag ut hårt igen! Jobbar hela veckan lång den här veckan, 6 dagar på infektion och 1 på ambulansen/vårdcentralen (men det är ju så kul, så det gör jag gärna)....

Annars har vi haft en kanonhelg... Strosade omkring på byn och loppis i lördags, tog en fika och sedan for vi hem och grillade gomat innan vi for iväg till luleåkalaset och traffade alla goa människor som man träffar aldeles för sällan... Trorts mitt nyktra tillstånd hade jag mycket trevligt!

Igår var vi på stranden i påle och njöt av det fina vädret, åt grillmiddag med svärmor och svärfar och hade mskäll med Kurt Wallande och en godisskål.... Idag sitter jag dock inne fast solen skiner och man knappt ser ett moln på himmlen... Ska ju snart iväg och jobba och går man ut vill man ju bara ha mer! Så jag har renskrivit pressentlistan från bröllopet ochnu ska jag söka lite jobb, så man får lite nytta gjord iaf....

Nu laddar vi bara för den eftelängtade kräftskivan, så vi får träffa alla igen!

Simma lungt!

1 kommentar: